Classes de música per a nens i nenes

A partir dels 6 anys és quan els nens i nenes comencen a aprendre a tocar un instrument ia L’AULA MUSICAL pot ser un bon lloc on començar Oferim classes de violí, piano, saxofon alt i clarinet.

Dins aquesta franja d’edat, entre els 6 i els 12 anys, els cursos s’organitzen en dues categories; Alumnes de 6-7 anys i alumnes de 7-12 anys.

Què fem i què oferim a cadascuna d’elles?

Alumnes de 6 a 7 años

És el moment de fer un pas més cap al món de la música i començar a descobrir i aprendre a tocar algun instrument musical.

Anem!

L´AULA MUSICAL ofereix un curs d´iniciació al´instrument, a escollir entre el violí i el piano. Les classes d’aquest curs s’imparteixen de forma grupal.

Què fem en aquest curs exactament?

En aquest moment és important la presa de contacte entre l’instrument i l’alumne amb la finalitat que s’estableixi un vincle positiu entre ells i iniciar l’aprenentatge musical amb un primer instrument.

Violí

Als estudis inicials de violí treballem amb un ampli ventall de metodologies, sempre tenint en compte el nivell i les possibilitats de l’alumnat.

De quines metodologies estem parlant?

Métode Suzuki

Aquesta metodologia, desenvolupada pel violinista i pedagog japonès Shinichi Suzuki, es basa en la creença que “L’habilitat musical no és un talent innat, sinó una habilitat que es pot desenvolupar. Tot nen a qui se li ensenyi correctament pot desenvolupar habilitats musicals, com tots els nens aprenen a parlar la seva llengua materna. El potencial de cada nen no té límit”

Métode Stradivari

Stradivari, de Joan Alfaras és un mètode que conté diferents estils musicals que permet a l’alumne interpretar diferents estils de música amb acompanyaments que estan gravats en un CD i que passen pels estils moderns fins als més clàssics; el jazz, el tango, la música cèltica o el country, estudis…

Métode Níccolo

Populars com a base per iniciar-se al món del violí, és el que ens proposa el mètode Níccolo, de Pablo Cortés Avilés.

Aquest mètode inclou exercicis pensats perquè lalumnat faci la seva pròpia interpretació de la cançó.

Violinafolk - La Paisana

De Simone Lambregts, aquest petit llibre és un conte per iniciar els més petits a tocar el violí.

La filosofia d’aquest llibret és ensenyar de manera creativa tots els coneixements bàsics per començar a tocar el violí seguint les aventures de La Paisana.

Aprenem escoltant contes, cantant i ballant, pintant i, finalment, tocant el violí!

Piano

Tal com escriu Emilio Molina, el piano és l’instrument adequat per comprendre l’harmonia i la composició, per acompanyar melodies, com a expressió global de les idees musicals.

Per tot això, és el mitjà ideal per completar la formació de tot músic sempre que el seu estudi s’abordi no només des del punt de vista tècnic, sinó també i sobretot des de paràmetres musicals”.

Classes grupals
Classes individuals

La classe col·lectiva ofereix la possibilitat de compartir experiències tant individuals com col·lectives que serviran per augmentar la motivació, seran font de sensibilització musical i reportaran un desenvolupament personal important a nivell social.

Metodologia

Aquest sistema pedagògic és fonamental en la improvisació, entenent com a una creació conscient i controlada.

La improvisació motiva l’aprenentatge de la música actuant com a motor en l’adquisició i la pràctica del coneixement.

La novetat d’aquest mètode és que el material i les activitats estan seqüenciades i plantejades de manera que l’alumne adquirisca simultàniament recursos tècnics, habilitats de lectura musical i de reconeixement auditiu i, allò que considerem essencial, la capacitat d’expressar idees musicals pròpies a través del seu instrument.

Objectius generals

Gaudir de la pràctica musical.

Utilitzar linstrument com a mitjà daccés al llenguatge musical.

Potenciar la creativitat.

Potenciar la lectura.

Desenvolupar la capacitat auditiva.

Als estudis inicials de piano treballem amb un ampli ventall de metodologies, sempre tenint en compte el nivell i les possibilitats de l’alumnat. De quines metodologies estem parlant?

Aquest nivell inclou metodologies com el mètode Fasolet-IEM per a nivells avançats i la metodologia IEM (Institut d’Educació Musical) d’Emilio Molina.

El mètode Fasolet

Creada per l’Institut d’Educació Musical (IEM) i aplicada a la iniciació musical, la metodologia Fasolet-IEM va adreçada a nens i nenes fins a 8 anys.
Potenciar la creativitat i desenvolupar leducació auditiva, compartir vivències musicals, desenvolupar el sentit musical, la creativitat i lexpressió corporal, utilitzar el teclat de piano com a eina de motivació per a la interpretació musical i potencial la lectura i la comprensió corporal dels elements musicals són alguns dels objectius daquesta metodologia.

Metodologia IEM (Instituto de Educación Musical) d’Emilio Molina.

A L’Aula Musical impartim la metodologia d’Emilio Molina aplicada a l’educació musical que l’Institut d’Educació Musical (IEM) desenvolupa profundament des de l’educació infantil i el llenguatge musical fins a la formació instrumental, passant per l’harmonia, el piano, la improvisació, els fonaments de composició, etc.
Aquest sistema pedagògic es fonamenta en la improvisació, entenent com a tal una creació conscient i controlada. La improvisació motiva l’aprenentatge de la música actuant com a motor en l’adquisició i la pràctica del coneixement. Aquest mètode permet a l’alumne adquirir els coneixements que necessiti per expressar-se musicalment.

A partir de 7 anys quin instrument puc estudiar a L'Aula Musical?

A la nostra escola de música oferim cursos de piano, violí, clarinet i saxofon alt.

Alumnes de 7-12 años

A partir dels 7 anys i fins als 12 s’ofereixen dos cursos diferents.

S’ofereix un curs de preparació per fer les proves d’accés als estudis de Nivell Elemental de Música als centres oficials de Catalunya i un curs i un programa d’estudi lliure.

En què consisteixen?

Preparant-nos per accedir als centres oficials de música de Catalunya

El Programa de preparació per fer les proves d’accés als estudis de Grau Elemental de Música és un programa focalitzat en la preparació de les proves d’accés als centres oficials de música de Catalunya.

S´imparteix el Nivell Elemental de música i està basat en les normatives vigents de l´educació musical del Departament d´Educació de la Generalitat de Catalunya.

La finalitat daquest curs és ajudar lalumnat a superar les proves musicals oficials, així com també ajudar lalumnat en la resolució de dubtes conceptuals musicals.

El llenguatge és sovint una de les primeres dificultats amb què es troba l’alumnat.

A L’AULA MUSICAL utilitzem i expliquem les metodologies de Víctor Solé i d’Emilio Molina, dos reconeguts professionals de la música en l’àmbit educatiu i divulgatiu.

I si no tinc pensat anar al conservatori? Estudis i música per lliure

L’altra proposta i curs que oferim des de L’AULA MUSICAL és un programa d’estudi lliure destinat a aquelles persones que vulguin iniciar-se al món de la música, seguir amb els seus estudis musicals, o bé, reprendre estudis anteriors.

A L’AULA MUSICAL impartim classes de piano, violí, clarinet i saxofon alt. Per a qualsevol altre instrument, consulta’ns!

Violí

El nostre Sistema Pedagògic es fonamenta en diverses metodologies, sempre buscant el millor de cadascuna i adaptant-se al nivell de l’alumne i als seus interessos, gustos, propòsits i prioritats.

Metodologies que utilitzem a L’Aula Musical:

Amb l’Arc 1

La personalització de lensenyament és una de les propostes daquesta metodologia; l’elecció de les cançons, peces o exercicis entre professor i alumne fa que la personalització de l’estudi de violí sigui més precisa.

Metodologies russes

Hi ha infinitat de metodologies russes de música clàssica relacionades amb l’aprenentatge musical que han estat utilitzades durant molts anys a la Rússia dels anys setanta fins a l’actualitat.

Aquestes metodologies han estat un pilar per forjar la mundialment reconeguda escola violinista russa. A L’AULA MUSICAL comptem amb diverses d’aquestes metodologies amb les quals acompanyarem el procés d’aprenentatge a cada alumne segons el nivell i els propòsits establerts per cadascun d’ells.

Cada alumne marca el seu objectiu!

Noves tecnologies

A banda d’aquestes metodologies comentades, a L’AULA MUSICAL també utilitzem les noves tecnologies. A partir de presentacions interactives i de jocs, acompanyem l’alumnat al seu estudi musical.

Busquem conjugar la tradició amb la innovació pedagògica, presentant materials adaptats als interessos de les noves generacions.

Piano

La intenció de les classes de piano que impartim a L’AULA MUSICAL, és seguir la idea presentada per la metodologia IEM, el propòsit de la qual, no és només fer que l’alumne aprengui a tocar l’instrument a través d’una sèrie de cançons seqüenciades, sinó formar un músic complet que conegui tots els conceptes del llenguatge musical i que els sàpiga utilitzar.

És notablement positiu que tots aquests conceptes referents al llenguatge de la música, es tinguin en compte des del principi dels nostres estudis musicals ja que aquest fet ens permetrà comprendre que saber música és “fer” música i no exclusivament poder interpretar-la.

Contacta amb nosaltres

    Al hacer clic en el Botón Enviar consulta el usuario declara haber leído y estar de acuerdo con las condiciones expresadas en el AVISO LEGAL y la POLÍTICA DE PRIVACIDAD de la presente Web.